Thursday 16 May 2013

SeLaMaT HaRi GuRu :)


Assalamualaikum..

ari ni 16 mei 2013..
seluruh guru di malaysia menyambut hari guru..
tema taon ni ialah guru malaysia..
1aspirasi 1 agenda..

saya update blog kali ni..
sebab nak menceritakan pengalaman saya sendiri..
first time menyambut hari guru..
walaupon sebagai guru praktikal saje..

tak tahula mane datangnye..
tetibe perasaan sebak dan terharu muncul..
saya akan cerita kan bagaimana..

pagi tu selepas doa, ikrar guru dan menyanyi lagu guru malaysia dlm majlis perasmian..
saya sangat la bersemangat..
abes saje majlis tersebut
semua guru dan pelajar berhenti berehat..

kemudian di sambungkan dgn acara sukan neka..
mang mase tu saya gelak2..
saya gurau2 ngan guru dan pelajar..
gile selok sangat la...
macam nak tekoyak mulut..
sakan sgt kan...

tapi...

betul ckp orang..
kalau kite suke sangat..
nanti akhir menjadi duka..

selepas rehat yang kedua..
mase ni saya duk minum kat kantin skola..
ramai da mase tu budak2 bg adiah kat guru..

tibe2..

datang sorang budak ni..
budak perempuan..
sebelum ni saya mang tak brape cam muke die..
tp saya tahu die sorang yang sgt pendiam..

die bagi adiah kat saya..
saya tanye die ni adiah utk saya ke?
die angguk..

mase tu..
saya terus ckp dalam hati... cantik..
kawan saya pon cakap cantik..

saya tak sabar tggu balik nak buke..
die salam saya..
muke die mase tu bese je..
tak senyum tak masam..

lepas abes je majlis penyampaian adiah..
tibe la majlis penutup..
mase ni ramai la bdk2 bg adiah kt guru..
dapat la jugak beberapa bungkus adiah..

tapi..
saya tetap ingat adiah yang budak tu bagi td..
siap2 makan jamuan kat kantin..
saya pon balik..

smpai umah..
saya trus cari adiah tu..
saya pon belek2..
ade kad kecik yang die lekatkan kat adiah tu..

dan tertulislah..
"CIKGU YANG SAYA SAYANG.SELAMAT HARI GURU"
abes je saya bace..
tibe2 airmata saya mengalir..
saya sebak dan tak dapat tahan..

walaupon ucapan die ringkas..
tapi cukup bermakna pada saya..
saya terase sgt dihargai..

saat saya menaip ni pon..
airmata saya same laju dgn keyboard yang saya tekan..
baru saya tahu sekarang..
sebenarnya sebagai guru..
ucapan lebih bermakna dari adiah yang kte dapat..

saya sangat2 berterima kaseh..
die membuatkan saya sedar..
moga2 Allah membalas keikhlasan yang die bagi kepada saya..
dan sentiasa bejaya dalam hidup di kemudian ari..

 ni la adiah ZAHARAH bg kepada saya..
secantik namanye..
dan secantik orangnya.. :)

dan kepada orang yang petame ucapkan selamat hari guru..
kepada saya malam tadi..
anda adalah penguat semangat saya..
terima kaseh kerana sentiasa bersame menyokong saya..
dan saya ucapkan..
"SELAMAT HARI GURU"
kepada semua guru2 di seluruh dunia..

salam...





No comments:

Post a Comment